16-11-2007, 09:27
|
 |
Volksforum Crew
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by breadfan83
Heb je ook al eens opgezocht waar de meeste bekeuringen voor worden uitgeschreven? Fietsen zonder licht, fietsen op stukken waar dit niet mag, 5km te hard rijden... al dit soort onnozele dingen.
Als ze met dit geld nou de echte misdaad en storende dingen in het verkeer tegen zouden gaan, zodat de mensen zich wat veiliger zouden voelen en zich minder zouden ergeren zou ik het nog enigszins begrijpen.
Kleine misdrijven worden een beetje aan de kant geschoven, terwijl dit duidelijk de bron is van de grotere misdrijven. De mensen storen zich er aan dat de snelheidslimieten alsmaar lager worden, en de bekeuringen voor te hard rijden worden alsmaar hoger. De ene na de andere flitspaal wordt langs de weg gezet zodat ze tenminste aan het eind van de maand weer een lekker bonnenquotum hebben zonder er ook maar een donder voor te hoeven doen.
Dat ze eerst eens aan het volk vragen wat zij wil, en dÃ*n pas beslissingen nemen. Al zal dit ook niet veel nut hebben, als je kijkt naar de stemming over ja of nee een Europese grondwet.
En de belasting gaat toch wel omhoog. Als ze het niet uit de belasting op de auto halen laten ze gewoon de brandstofprijzen weer een paar dubbeltjes omhoog gaan.
|
de meeste boetes, maar je zegt zelf, dat zijn kleine boetes. Die grootste hoeveelheid boetes zorgt echter niet voor het grootste deel van de inkomsten, de zwaardere misdrijven leveren per saldo al veel meer op.
Fietsen zonder licht of op stukken waar het niet mag erger ik me ook behoorlijk aan, vooral omdat een fietser vaak denkt dat hij/zij alles mag en gedraagd zich als zodanig. Als je ze aanrijdt heb jij het gedaan!
Ook geef je aan dat de kleine misdrijven de bron zijn van grotere, waarom zou je dan alleen de grote aanpakken als je ook de bron aan kan pakken?
En tja, ik ben het ook vaak niet met overheidsbeslissingen eens, maar de beslissers (die een duidelijk programma hebben geuit, maar bijna iedereen kiets op basis van persoon ipv bestuursplan) zijn nou eenmaal gekozen door de meerderheid van het volk.
Ben je het er niet mee eens, wees een daadkrachtig en doe er zelf iets aan.
Klagen is altijd zo makkelijk....
|