Hallo,
Alvast bedankt voor jullie reacties en de links!
De optie 2dehands had ik zelf nog niet overwogen, maar zal ik zeker aan de eigenaar voorleggen.
Nu is het zo dat ik technisch een beetje onderlegd ben, maar met turbo's heb ik vooralsnog geen enkele praktische ervaring (de theoretische principes ken ik).
Die pakkingset vind ik wel interessant en ik kan me wel inbeelden dat deze wel helpt tegen de uitwendige olielekkage (zie foto's).
Maar ik niet geloven dat dit gaat helpen tegen wat er al aan olie in de uitlaatgassen terecht komt. Wat vervangt een turborevisiebedrijf extra?
Wat ik in mijn eerste post schrijf over de futloosheid kwam misschien ook wel een beetje doordat ik me aan een 90Pk versie verwachtte toen ik de auto ging oppikken. Toen ik hem na de werken terugbracht en wist dat het slechts om een 75Pk ging vond ik de prestaties toch correcter.
Terugschroeven naar atmosferisch is idd een drastische maatregel die ik liever vermijd en de prestaties zeker niet zal dienen. Maar ze is wel milieuvriendelijkeren naar de keuring van volgend jaar moet er in elk geval iets gebeuren. Dus tegen dan een 2dehandsturbo zoeken lijkt geen slecht idee.
Mvg,
Peter C.