View Single Post
Old 09-11-2007, 21:21
tiefflieger tiefflieger is offline
Volksforum Draaideur Donateur

Default Mijn Jetta MK2 .

Het moest er weer van komen, de zwarte en vooral de blauwe Jetta die ik de afgelopen 1.5 jaar heb gehad hebben mij Jetta-verslaafd gemaakt en nu dus weer een Jetta aangeschaft !
De bedoeling was eigenlijk om tot volgend voorjaar in het legergroene rat-Golfje te rijden wat net klaar was maar deze Jetta kwam te koop en ik kon de Golf leuk inruilen dus die keuze was snel gemaakt .
het is er een geworden uit 1991, en wel een witte .
Na een rondje rond de auto bleek het een hele nette te zijn en dus moest hij mee naar huis, heb hem ongeveer een maand nu maar vanwege wat technische probleempjes niet eerder de tijd en zin gehad om er wat aandacht aan te besteden.
Hij loopt nu gelukkig weer goed en dus kan het project van start, ik ga het deze keer lekker rustig aan doen en hoop hem als het nieuwe meetingseizoen begint wat completer te hebben...

De auto was bij aankoop al voorzien van een verlagingsset 80-60, donkere koplampen, heldere achterlichten, LM Sebrings matzwart met nieuwe 165-50-15 Bridgestone's en USA kentekenplaatjes voor en achter.

Dit is er inmiddels al gebeurd :
Wat technische dingetjes vernieuwd ( grote beurt, ontsteking, vacuumvervroeger, lambda, bougies en kabels, rotor en verdeelkap, radiateur enz.
USA plaatjes verwijderd, mag niet van oom agent en vond het niet mooi ook dus ff 2 nieuwe laten maken.
Heldere achterlichten zijn vervangen voor nieuwe Hella GT's en de Sebrings hebben een wit randje gekregen !
Ook moet de voorruit nog ff vervangen worden omdat ik met het strippen van een kabeltje van een dashboardspeaker iets te enthousiast met de tang tegen de ruit getikt heb .

Verdere plannen :
Er moet eerst een ander interieur komen wat beter zit, denk aan een GTI, GT, Corrado int....
Dan heb ik nog wat plannen met de audio, er moet een nieuwe versterker komen en de 12" baskist moet plaats gaan maken voor een 15" .
De antenne op het voorscherm mag weg, en gaat plaats maken voor een GTI dakantenne, OF gewoon een (binnen) ruitantenne.
Dan de velgen, de Sebrings mogen de komende wintermaanden lekker blijven zitten, ideaal dankzij de zwarte kleur en de nieuwe banden...
Maar tegen het voorjaar moet er wel een dikke set velgen onder, mischien iets van Steffan of Borbet T in 8/9x14, of een dikke set staal, als het maar lekker dik en breed gaat staan.
Genoeg geluld, hier de eerste foto's :

Reply With Quote