View Single Post
Old 28-10-2007, 03:18
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer

Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83

Quote:
Originally Posted by Erik
Quote van de avond,

De rest mag Chris invullen

Vandaag samen met Erik "even" het nieuwe blok gaan ophalen. Paar kilometer verderop, dus het zou zo gedaan moeten zijn. Zou moeten...
De jongens daar in Born hadden gelukkig het blok al fijn aan de takel hangen, en we konden het zo hoppa op de kar laten zakken. Op de terugrit naar huis is ook niks raars gebeurd, al was ik met mij geluk met auto's aan het wachten tot het blok van de kar zou donderen. Niet dus.

Eenmaal thuis dachten we samen even het blokje van de kar te tillen en de tuin in te dragen. Was het toch effe wat zwaarder dan we dachten. Na veel gehannes maar besloten de bak van het blok af te schroeven om zo in ieder geval dat gewicht en dat van de assen al kwijt te zijn. De boutjes en moertjes gingen verrekt makkelijk los, iets TE makkelijk, dus voor mij was het gewoon wachten tot er iets mis ging. Alles was los, maar de bak wilde zich niet echt van het blok scheiden. Lekker.

Met veel gemopper dan maar besloten het onhandige dragen van het blok wat te vergemakkelijken door een metalen buis en een ketting erbij te pakken, om zo als kaasmeisjes het blok door het hele huis te slepen. Na effe klungelen hebben we het handeltje van de kar gehaald, en wilde ik het even afzetten. Alleen de, naar mijn mening, duidelijke opdracht aan mijn broertje om zijn eind van de pijp rustig te laten zakken, kwam bij hem niet zo duidelijk over, waarna het blok met een iets hoger dan verwachte snelheid op de grond lag... de KR is nog niet ingebouwd en is nu al sneller dan de motor die nu in de Golf ligt.
Gelukkig was 't niet al te hoog boven de grond, en viel het op een plekje op de pan waar het niet echt kwaad leek te kunnen. Er liep immers nergens olie uit.
Geluk bij een ongeluk: door de klap heeft de bak toch maar gedag gezegd tegen het blok. Stukje lichter dragen dus.

De hele zooi ligt nu in de tuin. Morgen ga ik beginnen met alles al uit elkaar te halen, zodat het blok voorlopig in dozen opgeborgen kan worden, en alles stuk voor stuk met studentenbudget kan worden opgefrist.

Foto's volgen morgen waarschijnlijk.

Erik, bedankt voor de hulp en de kar. Anders was het ook zeker niet meer op tijd gelukt.

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk

Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote