26-10-2007, 21:23
|
|
Quote:
Originally Posted by Zippo
Bij mij zit ie er ook op.
Zelf zou ik zeggen dat de warmloopsensor kapot is.

|
Dit is een dubbele temperatuur schakelaar en die dingen zijn retemoeilijk te krijgen nieuw. Heb er 54 euries voor betaald (met fikse korting) bij VPC Autosport uit Buchten.
Dit ding regelt tussen twee trappen dat de thermostaat open gaat (als ik het goed heb tenminste, weet het namelijk niet zeker): de 'witte' sensor doet dat van 70 naar 60 gr.C. koelen en die 'rode' van 90 naar 80 gr.C. (temperatuur van het koelwater).Zoiets is het ongeveer. Heeft naar mijn idee daarom niets met een koude start te maken, omdat daarbij het koelwater nog hartstikke koud is.
Wat wel met de koude start te maken heeft is inderdaad die groene bol, omdat dit onderdeel uitmaakt van het vacuümcircuit. VAcuüm zorgt voor extra benzine aanzuig in je carburateur (rijk mengsel bij koude start) en regelt de vervroeging/verlating van het ontstekingstijdstip. Die bol vangt volgens mij schommelingen op in de onderdruk in het vacuümcircuit. Heb je dat ding niet, schommelt de onderdruk teveel als gevolg van slechte stationaire regeling en loopt je motor niet soepeltjes.
Dus dat ding inbouwen en aansluiten op het vacuümcircuit! op internet moet je vast een schema kunnen vinden van hoe dat aangesloten moet worden.
Maar die dubbele temperatuurschakelaar heeft hier niets mee te maken naar mijn idee.
|