View Single Post
Old 12-10-2007, 18:57
kvcuijck's Avatar
kvcuijck kvcuijck is offline
Volksforum Aandeelhouder

Thumbs up Vervangen koppelingsplaat gelukt!

Hoi allen,

De afgelopen twee dagen ben ik een uurtje of 16 in totaal bezig geweest met het vervangen van de koppelingsplaat, drukgroep en wat onderdeeltjes van de versnellingsbak.

Was mijn eerste major operatie aan een auto en met een klein beetje hulp van de expert(s) (ook op het forum!) is het gelukt.. JOB DONE!

Het meeste tijd kost het losmaken van vastgeroeste bouten en zoeken welke bouten er nou precies uit moeten..

De 1V motor heeft dus standaard een 200mm koppeling. Heb er uiteindelijk een Valeo kit in gezet en die kostte mij via Ebay.de 79,- excl. verzendkosten. Verder heb ik druklager (+nieuw groen dekseltje), prisé as keerring en "vliegwiel-doorkijk-dop" op de versnellingsbak behuizing vervangen.

Speling op binnenste homokineten bleek na los halen erg mee te vallen en deze is dus niet vervangen. Deel van de speling die ik had op de aandrijflijn is met de nieuwe koppeling ook opgelost.

Koppeling was echt helemaal op tot op de klinknageltjes. Zal soon even wat foto'tjes plaatsen!

Iedereen bedankt voor de hulp.

Groet,

Koen

P.s. Next project: Distributieriem + spanrol, waterpomp, v-riem, koppakking (+ reguliere beurt). (Maar eerst weer even sparen haha..)

P.s.s. Ik heb vreselijke spierpijn... ongeveer overal. (Kantoorbaan is toch wat minder vermoeiend dan de hele dag boven je hoofd werken.)
Gone:
Golf II 1.6TD 44kw 315.000km
Reply With Quote