View Single Post
Old 04-10-2007, 21:20
Benji's Avatar
Benji Benji is offline
No personal life

Send a message via MSN to Benji
Default Nieuw project, Passat 35i!

Nou, ik heb mezelf weer wat aangedaan, dit keer een Passat 35i van '91! Je moet toch alles een keer gehad hebben
Dit is de oude auto van Jettaracing (Wytze), LuNaTiK (Berend) en ik heb hem overgenomen van VW Talma (Daniël).
Probleem met de Passat is de motor, deze is dood. De bout van de voorste motorsteun is eruit getrild, daardoor is het oliefilter op het subframe geknalt, en zo is alle olie eruit gelopen. Daniël is hier iets te lang mee doorgereden, dus hij is veelste warm gelopen, lekker zonder olie.

Gisteren hebben we hem opgehaald, busje ervoor met een trekstang, en gaan! Ideaal zo'n stang, je hoeft alleen maar te sturen en ervoor te zorgen dat je niet in slaap valt Daarna heeft mijn schoonvader direct de carterpan eronderuit geschroefd om te kijken wat er nou mis mee was van binnen, teveel dus. Lagerschalen zien er nogal lelijk uit, en alles zit zowat in elkaar gesmolten. Dus motor moet eruit!
Ben er vanavond samen met schoonvader mee aan de gang geweest, hij is nu klaar om eruit gehaald te worden. Dit doen we met een trekker en een hef, er komen geen menselijke krachten aan te pas

Ook heb ik een andere motor gevonden, hier ga ik morgen even naar kijken. Het gaat om een SDI blok. Het schijnt dat je alleen de dieselpomp hoeft om te zetten van het originele, dat moet ik alleen nog even bekijken. Misschien iemand die het hier weet?

Verdere plannen zijn een verlaging en andere velgen, daarna komt de rest wel

Hier een paar foto's, ook oude uit LuNaTiK zijn album: