Goedendag
Ik ben bezig de timing van nokkenassen in excel te zetten. (Er staan nog geen juiste waardes in)
Zie hier
http://www.mijnalbum.nl/Album=ZCHZSOXA
Maar dat roept bij mij een aantal vragen op.
1.) Welke lobe separation wordt meestal aangehouden bij welke motorkarakters ?
Ik kwam tegen 108 tot 112 nokkenas graden, maar wat gebeurd er als je meer naar 112 graden gaat of naar 108 qua koppel/vermogen bij welk toerental ?
Naar 108 : meer overlap, inlaat eerder dicht,uitlaat later open => minder koppel bij lage toeren, meer top vermogen ofzoiets ?
Of is dit per motorsetup een kwestie van proberen ? ( namelijk irritant om de nokkenassen weer te moeten demonteren om het kettingtandwiel te verdraaien)
2.) Vanaf welke kleplift wordt standaard de duration van een nokkenas gemeten in duitsland/europa? In amerika is dat namelijk standaard vanaf 0,05 inch ( =1,27 mm)
Ik kon niet vinden wat dat in europa is en dat schijnt niet hetzelfde te zijn.
3.) Moet je de klepspeling altijd bij de lift optellen ?
4.) Ik vond hier
http://www.volksforum.com/forum/sho...as+graden+meten
Quote:
Het aantal mm uitslag dat de meetklok aangeeft op het BDP is de maximale kleplift.
|
Dit lijk mij niet juist toch ?
5.) Meten jullie altijd per krukasgraden of per 2 of .....
Is namelijk nogal een werkje per graden namelijk
Alvast bedankt !
