Heb er vorige week een mk2 als project auto bij gekocht.
Het gaat om een 87er (oud type) 1300 benzine.
Het ding ziet er niet uit, maar is ook bedoelt als rat project...
Nu kan ik dus nooit een auto zonder gebreken kopen, en ook nu is dat dus weer het geval.
Bij thuiskomst kwam de kvs al via de dop van het reservoir naar buiten, heb ff een nieuwe dop gehaald en dat probleem lijkt verholpen tot zover.
Ook zijn de beide voor wiellagers kapot maar dat wist ik al.
Wel loopt de auto wat onregelmatig, en mijn buurman (die monteur is) heeft er even naar gekeken en volgens hem is er een klep verbrand (hij hield een stuk papier achter de uitlaat, en als het dan naar binnen word gezogen is er een klep verbrand ?).
Nu is het volgens hem goedkoper om een ander 1300 blok te monteren, dan om de kop te demonteren en de kleppen te vervangen cq een andere complete kop te monteren.
Wat is hier aan te raden ? Andere kop, deze kop van nieuwe kleppen voorzien of toch maar een ander blok monteren ?
Nu hoeft het van mij ook weer niet de hoofdprijs te kosten, aangezien het niet om een hele mooie Golf gaat ofzo
Zijn er adressen aan te raden waar ik terecht kan voor een betaalbaar ander blokje of kop met montage ?