Thread: Golf 1 '81
View Single Post
Old 05-09-2007, 20:16
Bert 01 Bert 01 is offline
Forum Newbee

Default Golf 1 1.5automaat

Quote:
Originally Posted by DÁ-BRT
Nee, aleen als je een motor plaatst die nooit eerder in het type voertuig is geleverd. Dan moet je een typegoedkeuring laten doen.

Als je bijvoorbeeld een dieselmotor pakt bij het omkeuren die geleverd is in bijvoorbeeld een golf, jetta, caddy, cabrio. Is er type goedkeuring voor het blok. Dan krijgt de auto een RDW keuring (veredelde APK keuring) Wordt gecontroleerd of je alles netjes hebt gedaan en of je voldoet aan alle eisen. Dan wordt hij gewogen en worden nieuwe papieren gemaakt met je oude kenteken.

Alles bij elkaar was je dit jaar ongeveer 150 euro kwijt zal het komend jaar wel weer iets duurder worden.

Suc6

Ik heb een golf 1 van 1982 een 1.5 automaat. Ik ben van plan de huidige motor te vervangen door een diesel. Ik heb begrepen dat ik dan de minste problemen heb bij de RDW als ik een motor gebruik die in een type 1 gebruikt is. Wie weet of een caddy van 1986 ook dit type motor heeft? En is het nodig om een dashbord van een diesel op te zoeken of kan ik ook gebruik maken van mijn huidige dashbord door bijvoorbeeld een gloeilamp te plaatsen?
Als ik een zekeringskast van een diesel neem en deze in plaats van die van mijn huidige monteer moet ik dan verder nog iets aan de bedrading binnen aanpassen? Er vanuitgaande dat ik de bedrading van de motor tot aan de zekeringskast heb.
Reply With Quote