View Single Post
  #8  
Old 28-08-2007, 11:26
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 2,644
Smile kleine uitleg van een leek...

Er is een 'signaal-draad', die stroom geeft aan de raam motoren en/of het schuifdak.

Als je de sleutel in je deur op slot draait, geef je eigenlijk een elektrisch signaal, die als eerste de pneumatische CV aanstuurt, maar ten tweede ook een signaal dat de ramen en het dakje aansturen.
Dit noemt VW de zogenaamde 'comfortsluiting' (daarom noemde ik de gezochte draad maar de 'comfort-draad' )

Mijn Vento 2.0 GT komt uit Duitsland geïmporteerd en heeft wèl het (in Nederland ook standaard) fabrieks-schuif-kanteldak, maar niet de elektrieke ramen...
Mijn dakje gaat netjes dicht, zolang ik de sleutel in de 'op-slot-stand' vasthoud.
De ori. ramen die erin komen, moeten ook aangestuurd worden als je afsluit, vind ik....

Maar wèlke KLEUR draad is dit nou?
...en waar loopt die vanaf het dak naartoe? (dan zou ik hem dáár ergens kunnen 'aftappen')

@pedaalemmer: Als er een kastje ìs, wáár zit die dan?

Greetz Vento Vice
__________________
VAG-PAST:
MkII 1.3 'KAMEI X1'/
MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice'
Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999
Reply With Quote