
15-08-2007, 14:32
|
 |
Volksforum Draaideur Donateur
|
|
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,938
|
|
Je kunt het beste bepalen waar het probleem ligt - je (onder)blok kan gaar zijn, oftewel dat er teveel speling tussen zuiger/cylinder is waardoor hij z'n eigen olie opbrandt. Je turbo kan gaar zijn (weet je dat al?), je kop kan gescheurd zijn, etc. Het is wel lastig te bepalen, een specialist kan je inderdaad meer vertellen over de staat van je blok.
Ik laat Rene Vis (Delta revisie, op Texel) mijn blok opbouwen, daar ben ik ook geweest voor een expert opinie over mijn huidige motor. Hij neemt een 1900 onderblok, wordt uitgehoond, alles nieuwe opgebouwd met TDI krukas, nieuwe VW AAZ kop, versterkte koppeling... uitlaatspruitstuk + turbo wordt van mijn 1600 td overgenomen, als ook de brandstofpomp, dynamo... Ook komt er een langere 4-bak van een benzine bus onder zodat de 1900 beter tot zijn recht komt qua overbrengingen. Kost wat, maar dan heb je ook wat...
|