
07-07-2007, 22:09
|
|
|
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
|
|
Quote:
Originally Posted by RubenD
Een goed onderstel is een onderstel wat onder alle omstandigheden voorspelbaar en niet extreem reageert. Dit realiseer je niet met behulp van een schroefset. Wel met een goede doorrekeningen van een compleet nieuwe wielophangings geometrie bij de gewenste rijhoogte.
En daarna kan er begonnen worden met een veerconstante berekening en dempingsfactor berekening. Maar met een schroefset zorg je inderdaad al dat hij niet meer veel over zou hellen.
|
Dit vind ik dan weer zo'n Autotechniek Bullshit!!
Alleen omdat je motor meer vermogen heeft hoef je niet meteen opnieuw de geometrie door te rekenen of de veerconstante te bepalen... En om helemaal fancy te zijn met een dempingsfactor berekening sla je helemaal de plank mis... totaal onnodig, laat staan dat de RDW weet waar je het over hebt!
Sorry, maar wat jij doet is gewoon die powerpoint sheets van dhr. Mekel of Voortman hier neer kalken...
|