View Single Post
Old 25-06-2007, 13:44
golfr32's Avatar
golfr32 golfr32 is offline
VW Guru

Thuis heb ik gelijk het internet een beetje afgezocht naar andere golfjes met brede velgen, zoals die hieronder.

In het APK-regelementenboekje staat dat een velg maximaal aan beide kanten 3 centimeter mag uitsteken.
Dus moet 7,5j voor ook wel kunnen.
En als dat niet kan moet ik maar twee andere velgen zien te vinden, en die laten verbreden naar 7j.
We hebben toch maar besloten de 2 velgen voor ook maar bij 7,5j te laten.

Afgelopen zaterdag 23 juni hebben we bij de velgen, de verbindings las van de tussengelaste ring afgeslepen en opnieuw gelast.
Aan de las was te zien dat deze beste man dat niet vaak gedaan heeft.
Doordat de buitenste ring er laten weer opgelast is, sluit de ring soms niet goed aan op de rest.
Daarom hebben de overgang met een lamellenschijf goed strak geslepen.

Na dit bij de twee achtergehouden velgen te hebben gedaan, zijn we weer bij de spuiter langs geweest.
In een tijdsbestek van een week heb ik geen veranderingen aan de auto kunnen constateren.
De spuiter was op die dag niet aanwezig tot aanstaande woensdag 27 juni, maar tot dan krijg hij nog 1 tot 1,5 week om de auto gereed te maken, anders moet hij het spuitwerk maar laten uitbesteden aan een andere spuiter in de omgeving.
Het is dan wel een zzp-er, maar ben niet van plan om er nog eens 2 maand op de auto te wachten, want het huis van mijn broer is bijna gereed en de nieuwe kenteken serie zit eraan te komen.
En de nieuwe platen zijn niet meer in het blauw te verkrijgen.
Reply With Quote