Ik zal je ook even trachten te helpen. Ik heb een goeie maand geleden ook een schuif/kanteldakje in men golf geplaatst.
Je begint natuurlijk met je originele schuifdak eruit te halen, ik heb de metalen geleidingen voor de kabels er ook uit gehaald maar het is mogelijk dat dit niet nodig is. Dat deze ook dienst kunnen doen voor je nieuwe dakje.
Om het schuifkanteldak te plaatsten heb ik de dakplaat eraf gehaald en eerst de mechaniek van het dakje geplaatst. Het binnenhemeltje moet je eerst ook verwijderen om overal aan te kunnen.
Voor de rest wordt het meeste wel duidelijk als je het aan het plaatsen bent.
-de kabels in de geleidingen leggen(nog niet vastschroeven)
-de achterste geleidingen aan het dakje(hangen normaal vast aan het dakje) in de metalen geleidingen schuifen (A)
-tandwiel van de zwengel van gewone schuifdak vervangen doordat van schuif/kanteldak en zien dat het in de middenstand staat.
Nu mag je alles vastzetten. Kan zijn dat je de dakplaat wel wat moet opheffen om overal goed aan te kunnen.
-nu kan je de dakplaat vast schroeven op de mechaniek van het dakje.
-de metalen staaf(B) terug plaatsen, deze zorgt ervoor dat het dakje naar voor en achteren en boven en onder wordt getrokken.
Nu moet je de hoogte van het dakje nog instellen zodat het mooi gelijk staat met de rest van je dak.
Zo heb ik het gedaan en het werkt goed nu.
Ik ben ook nog volgende site tegengekomen op het net, misschien dat je daar ook iets met bent:
http://www.btinternet.com/~john.win...oof/Sunroof.htm