
23-05-2004, 10:34
|
 |
VW Enthousiast
|
|
Join Date: Dec 2003
Posts: 155
|
|
Quote:
De Polo Variant (6K) versies (ibiza en derivaten) hebben 'WEL' (de plek voor) de achteroverhangende tdi blokken, en ook de 1.8 en 2.0 (en zelfs 16v) motoren... Maar de 6N en 6N2 dus (ab werk) niet..
|
P'cies. Die blokken van de G3 kan je dus niet 'zomaar' overzetten in een 6N.
Die 1.4 TDI is IMO snel zat; 195nm @ 2200 tpm, 75 pk @ 4000 tpm, 0-100 in 12,9 seconden. Ik denk dat de tussensprintjes voor de lol moeten zorgen, maar met zo'n koppel zit dat wel snor. Daarnaast, die TDI is makkelijker te tunen dan de Sauger. 100 pk schijnt 'überhaupt kein problem zu sein'. Nog meer en de koppeling hijst de witte vlag.
De 6NF is ook wat moderner/nieuwer van binnen (en buiten), wellicht valt dat in de smaak.
__________________
-- Alex. Aber Du kannst mich Daddy nennen.
|