View Single Post
Old 12-04-2007, 14:54
Kroost Kroost is offline
Forum Newbee

Quote:
Originally Posted by RubenD
Nee, de veer heeft dan nog steeds de verplichte voorspanning. Die nog steeds vrij hoog is. Maar wat jij nu eerst wilt doen is de complete veerpoot demonteren. Dat kan geen kwaad. Wel is het beter om de bout bovenaan eerst enkele slagen los te draaien met het wiel op de grond. Dan heb je nog behoorlijk wat weerstand. Als dat gelukt is (met mogelijk imbus en steek/ringsleutel). Auto op de krik en bouten onderaan loshalen.

Dan veerpoot op de werkbank, veerklem erop en toplager eraf halen. Of nieuwe toplagers halen, weet niet precies wat je van plan bent namelijk...

Ja kijk, ik ga die bout losdraaien stuk, dan zet ik hem op krik. wiel eraf. dan onderaan losdraaien, dan verder bovem los draaien, dan na bedrijf met voor en achterdempers en dan worden de originele toplagers overgezet op de verlaginsdempers

dit kan tog zonder veerklem, want diek erle van garage zet ze over met klemmen.

maar als ik die bout bovenaan losdraai, volgens mij springt dan de veer toch al los, want dat is tog de bout die de toplager tegenhoud, of heb ik dat fout ?

die ene bout bovenaan, die draai ik van veerpoot af, dan kan ik die onder auto uit halen, maar die enebout is toch enigste waar die lager mee vast zit, en dan komt de veer toch wel los of ?
of zit er aan onderkant van die bovenste bout nog een bout die de toplager tegenhoud ?
Reply With Quote