
02-03-2007, 12:27
|
 |
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
|
|
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,817
|
|
@Sander: Je moet de sensor in het gedeelte plaatsen van het uitlaatspruitstuk waarde 4 cilinder kanalen bij elkaar komen. Dan heb je een gemiddelde waarde. Daarnaast kan je ook een afterturbo EGT nemen, maar die verteld minder over de verbranding en meer over de turbo
een acceptabele (pre turbo) EGT waarde is ong 650 graden. Daarboven krijgen de zuigers en turbo het zwaar te verduren.
Ik ben zelf bezig met EGT meters via een Vliegtuig onderdelen leverancier. Daar worden ze veel meer toegepast en zijn ze binnen 2% nauwkeurig. Het is gebleken dat auto EGT meters (beun meters) soms tot 100 graden afwijken! Daarnaast zijn ze onnodig duur (dat allemaal voor een fancy uiterlijk)
Verhouding tussen een auto EGT en luchtvaart EGT is bijna 50% prijsverschil!
__________________
Groetjes,
Bert
VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)
"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
|