View Single Post
Old 21-01-2007, 20:47
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac

Send a message via MSN to jettaracing
Default Winterupdate vr6!

Maar even dit topic uit het stof halen !!!
Er waren zelfs al mensen die dachten dat ik de passat niet eens meer had
Maar er is weer een (kleine) update hoor!

Eigenlijk is er niet erg veel te melden hoor ,want de auto rijd dagelijks en voldoet ons erg goed .
Ik heb dit weekend maar eens aangepakt om de passat even te updaten ,want de schokdempers (achter) waren aan vervanging toe ,en de auto kon ook wel een keer een poetsbeurt gebruiken met mequiars!(voor de broodnodige winterbescherming)

De achterste schokdempers waren niet echt meer voldoende ,en daar moesten anderen onder ,en ik wilde metteen de auto wat strakker in de veren hebben zonder al te veel aan comfort in te leveren.
Gelukkig had Arnaud nog een schroefset (FK)liggen waar de achterste dempers nog zeer goed waren ,en die ik voor een leuke prijs kon overnemen !

Dus zo gezegd zo gedaan ,ik zaterdagmiddag aan de slag ,eerst maar eens de boel demonteren (lekker karweitje trouwens.....),en de nieuwe set eronder .
Voor was al aangepast ,met een set kortere veren en monroe sensatrac dempers ,dus die waren al goed.

De auto reed nu echt een stuk beter en strakker ,dus dit was echt een verbetering ,al lag de auto nu achter 1 cm lager als voor ,en dat lijkt natuurlijk niet echt mooi ,dus heb ik gisteravond er nog een paar lagere veerschotels gemonteerd aan de voorkant ,en is de auto voor 2 cm gezakt !

Al met al is de passat sinds de aankoop zo'n 5 cm gezakt !en dat komt de looks wel tengoede!
Vanmiddag nog even aan de slag geweest met de nodige poetsmiddellen !
En zie hier het resultaat!!

Nu maar wachten tot de mooie maanden weer aankomen ,dan kunnen de tt wielen er weer onder!

Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote