M'n '91 mk2 1.6 CL is op

Ik had hem juist als daily vervanger van de voorgaande mk2 gekocht

maar nu blijkt hij qua plaatwerk te ver heen te zijn bij de rechter voorpoot

Zat lekker verstopt onder de coating kwam ik vanmiddag achter. Is mij te risky om nog mee aan de slag te gaan.
Maar oke, ik heb al een andere gevonden, hij is als 't goed is zaterdag hier. Ook een mk2 maar nu een GTI 16v (foto's volgen nog wel). Eerste toelating '88, eerste NL afgifte '93.
Heb nu alleen even een vraagje over het slopen van de andere. Ik wil 'm eigenlijk kaal strippen en de bruikbare onderdelen opslaan (komen er later ook nog wel wat van op de verkoop topic verwacht ik) en heb ook eigen ruimte maar zit me even af te vragen hoe ik dat m.b.t. de tenaamstelling / wegenbelasting aan moet pakken.
Wat is de meest praktische (of vereiste?) oplossing? Moet je dan zelf het kenteken opsturen naar de RDW of hem laten opschorten of zo?
Als hij kaal is wil ik het restant op laten halen als schroot of mag dat alleen naar een auto slopersbedrijf? Of is er op het forum iemand die belang heeft bij zo goed als kaal geripte mk2's?
Alvast bedankt voor tips en info.