Quote:
Originally Posted by RubenD
Die zit er bij mij niet eens in, dat dunne boutje. Ik had gewoon de naafkap eraf gehaald. Daarachter zitten ook mijn wielbouten. Wiel gewoon op de brug laten staan. Moer los. Aan de bakzijde losdraaien en de as omhoog tillen. En dan richting het schutbord en zakken maar. Kun je de motor+bak ook gewoon laten zitten.
Maargoed, Chris heb je geen los blok met bak staan? Of iets in die richting? Kun je de aandrijfas weer even vastzetten. Heb je tenminste een tegenwerkende kracht.
|
Ja, dat dacht ik inderdaad ook, van die losse bak.
Ik was ook al een reply aan het typen, dat ik hem wel effe aan de oude motor van de Golf zou vastschroeven, maar dat was dus de hele reden dat ik de assen moest omwisselen: de assen passen niet aan de 1600-er motor.
Ik heb dus assen van een 1.8i die los zijn van de auto, en nog vastzitten aan de fusees, en assen van een 1.6 die nog aan de fusees van de Golf vastzitten. Het makkelijkste zou denk ik zijn dat ik gewoon de fusees van de Jetta, evt samen met de draagarmen, overzet op de Golf. Dan hoef ik de hele handel niet los te halen. De schokbrekers vooraan moeten ook nog vervangen worden, dus dan kan dat in een ruk door.
Bij het demonteren van de draagarmen van de Jetta heb ik wel de metalen bussen die in de rubberen draagarm-lagers zitten aan gort getrokken, dus daar moeten even een paar nieuwe in worden geperst. Maar voor rubbers die er al 20 jaar onder zitten is dit misschien geen overbodige luxe, en wel zo veilig!
EDIT: Ik ook altijd met mijn grote bek!
Gisteren en vandaag even in Driebergen geweest, liggen er weer wat brieven van het CIB in de bus op me te wachten. Je raadt het al, de honden...