Thread: Blackphantom
View Single Post
  #1  
Old 23-11-2006, 12:04
blackphantom's Avatar
blackphantom blackphantom is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 136
Default Blackphantom - Update! 10-10-2007

13-03-2008
Pagina 5. - Foto's custom polyester deurpanelen
Pagina 5. - Foto's custom polyester dashboard

Hey luitjes!

Ik ben Peter, 22 jaar en golfgek. Hieronder de geschiedenis van mijn ride.







et begon allemaal op 22 maart 2006.
Ik was op zoek naar een motorblok met meer vermogen en meer uitstraling, na dagen en slapeloze nachten kwam ik op marktplaats de verlossing tegen! Het motorblok waarnaar ik zocht!

Na het opsporen van de contactgegevens heb ik met de beste man afgesproken en ben ik gaan kijken, het bleek echter wel dat het motorblok nog in de auto zat en ik deze dus ter plekken eruit moet gaan halen, na harde onderhandelingen, en een zwaar gevecht (ok, ik overdrijf een beetje…. veel) kon ik de complete auto meenemen voor 300 euro. De auto was zwaar afgetakeld de gehele rechter achterflank was weggevaagd, en het wiel was een drijver geworden.

Na een week ben ik teruggegaan met een autotrailer en hebben we de auto gered van zijn ondergang, het project was geboren, blackphantom was daar!

Na het onderzoeken van de schade bleek dat deze na een aantal zware operaties het herstel spoedig zou kunnen verlopen. In de eerste operatie hebben we de complete gelijkrichterbrug vervangen zodat de wagen weer op 4 wielen kwam te staan en ook rijvaardig werd, na een aantal proefritten kwamen we tot de ontdekking dat er een scheur van zo’n 15 a 20 cm in de brandstoftank zat, na een kleine zoektocht hebben we de brandstoftank vervangen en ook dit probleem was opgelost.

Nadat blackphantom een tijd heeft stilgestaan kon hij weer de weg op, het was geen schoonheid om te zien maar het belangrijkste was dat het hart klopte en de wagen zich kon voortbewegen.

De problemen kwamen al snel, van het spontaan uitvallen van de motor en en kapot gaan van beide lagers en fussee’s.

Nadat deze problemen weer waren verholpen kwamen al gauw de volgende. Na net 3 kilometer van huis te zijn werd het blok te heet en gooide deze al het koelwater eruit, een kapotte koppakking.
Toen heb ik maar besloten het groot aan te gaan pakken en alles te geven wat er te geven viel.

Het motorblok werd eruit gehaald en onderging een een aantal zware operaties.
Alles werd gereviseerd en het motorblok werd compleet opgeknapt terug de auto in gehangen.
Ik dacht dat alle problemen weg zouden zijn en het vanaf toen weer goed zal gaan, helaas…..

Het motorblok wou niet starten, alles nagelopen, en nagelopen, en nogmaals nagelopen. Zelfs bij de volkswagen garage wisten ze niet meer wat er aan de hand zou kunnen zijn, na 3 dagen alles te controleren opnieuw af te stellen was het magische moment daar….

Het motorblok gaf een teken van leven en na een aantal kleine instellingen liep het blok!

Het was helaas niet voor lang, tijdens de eerste proefrit begon het olielampje te knipperen en ging het alarm af, achteraf bleek dit een kapotte oliepomp te zijn, na deze te hebben vervangen waren er geen problemen meer (jaja nou niet dus).
Het motorblok werd weer te warm en gooide alle koelvloeistof eruit, na veel zoekwerk bleek de waterpomp het te hebben begeven, deze werd vervangen en alles verliep weer goed.

Na 3 apk keuringen waar weer veel tegenslag kwam met het remsysteem, aanlopende wielen en de claxon werd blackphantom goedgekeurd, wat een opluchting was dat maarrr…

2 dagen na de keuring kwam de grootste tegenslag die ik heb gehad, tijdens de terugrit naar huis begon het motorblok hevig te tikken en direct gevolg door een grote knal (*KLUNK!*), het was gebeurd, de drijfstang was dwars door het blok gekomen en pakte daarbij ook de nieuwe waterpomp mee.

Na veel regelwerk stond blackphantom weer terug in de garage en waren we weer terug bij af, weg al het werk, weg al het geld, en weg was de zin om door te gaan.

Toch heb ik besloten het nog 1 kans te geven en heb ik een 2e hands motorblok gekocht, alle gereviseerde onderdelen die nog heel waren en goed werden overgezet, na een zware week was het zover blackphantom kon weer rijden, en alle problemen waren eindelijk weg.

De volgende operatie was gepland, weet je nog de weggevaagde achterflank?
Deze werd eruit geslepen en vervangen door een ander, de auto werd gestript en geschuurd en vervolgens hebben we deze gespoten. Helaas was het te koud in de garage waardoor de lak niet mooi glad werd wat dus weer een tegenslag was.
Na het weer aanbrengen van alle onderdelen kon blackphantom weer de weg op.

UPDATES
Pagina 5. - Project ployester deurpanelen!
Reply With Quote