Quote:
Originally Posted by Arnaud
Flink bezig niet Frits?! Hulde voor de manier waarop je met een studentenbudget toch steeds weer alle eindjes aan elkaar knoopt. Zaten er trouwens geen US-bumps meer op de sloper? Was net wat geweest of niet!
|
Heej Arnaud. Thanks!
Joa, 't gaat wel allemaal zo, ook met dank aan de mensen die zo veel geduld hebben tot ik de onderdelen kom ophalen.
Nou we het er toch over hebben.

Van de week bij Arnaud de nieuwe wielbogen opgehaald. G60 voor rondom. De dunne lijsten die erbij zaten zijn voor een 3-deurs, maar gelukkig had ik van de sloop al een setje voor een 4-deurs Jetta 2 gehaald, dus die kunnen er op. Is in ieder geval het zelfde model.
Nu zoek ik alleen nog een setje sideskirts...
Ben wel benieuwd of dit allemaal mooi gaat uitzien met de dunne bumpers. We zien wel.
Als iemand dus nog interesse heeft in de lijsten voor een 2-/3-deurs laat ie 't maar effe weten. De GTI-plaatjes die er op zaten hou ik zelf.
Verder nog een harde parafaan bij hem opgehaald en er al effe ingezet. Dat staat echt veel beter dan dat brakke ouwe ding waar nog enkele flarden van achter het schutbord zaten!
Arnaud, bedankt dat je me die spullen zo lang hebt vastgehouden! (ongeveer 'n half jaar...

)
Op die Amerikaan zaten gewone dikke bumpers, en die zijn volgens mij gelijk aan de Europese. In de VS willen ze zelfs liever Europese (en dan vooral Made in Germany) dan hun eigen spullen, omdat hun kwaliteit slechter schijnt te zijn. Het fijne weet ik d'r niet van, maar dat hebben ze me verteld.
Over de VS gesproken...
Gisteren is nog een setje nieuwe remleidingen vanuit de VS hiernaartoe gestuurd. Klinkt allemaal erg duur, maar al met al ben ik er iets meer dan €7,- voor kwijt geweest, en twee beugels van Jetta koplampen. Geen geld dus.

Het is een setje RVS remleidingen voor rondom, met RVS aansluitingen. Binnenin het staalgevlecht zitten teflon leidingen. Het moet er voor zorgen dat ik weer wat beter stop kom, het ziet er beter uit, en het is gewoon goedkoper dan rubberen of stalen leidingen hier uit Nederland.
ZEVEN!!! euro...

De set is spikje splinter nieuw en van Autotech. De naam zegt me niks, maar op de site wordt alles goed beschreven en het klinkt allemaal ok.
Hoe zit het nu eigenlijk met de remvloeistof? Ik had ergens iets gelezen over de mogelijkheid er een andere remvloeistof in te tanken, een andere DOT-code (kan het zijn dat ik ergens iets over DOT 5 heb gelezen???)
Hoe gaat dit in zijn werk? Moet ik dan eerst het hele systeem leegpompen? En wat mag hier wel en niet in?