14-11-2006, 11:00
|
Forum Newbee
|
|
|
|
Compressie meten heeft in dit geval niet heel erg veel zin denk ik.
Een koppakking kan op verschillende manieren lek zijn:
-Scheurtje tussen de cilinder en een waterkanaal---->Hij gaat koelvloeistof verbruiken en soms wit roken.
-Scheurtje tussen waterkanaal en oliekanaal----> De oliedruk is vaak hoger dan de waterdruk dus hij pers de olie het koelsysteem in.
Dit laatste zou bij jou het geval kunnen zijn. Of zoals ik al eerder aangaf: Ze schijnen de koppakking volgens jou al vervangen te hebben. Wellicht hebben ze de kop niet gevlakt en/of af laten persen. Het zou kunnnen dat de kop een beetje krom is waardoor de pakking weer doorslaat. Of dat de kop gescheurd is en er een scheurtje in een waterkanaal zit naar een koelkanaal toe.
Wat je er ook aan zou gaan doen, de kop moet er toch af. Misschien dat je dekop eraf kunt halen en als in het meest gunstige geval de koppakking lek is deze vervangen en de kop vlakken en afpersen (om te kijken of hij lekt is). Is er iets anders aan de hand dan kun je misschien voor een ander blok gaan.
Omdat je ook problemen hebt met de oliedruk zou ik voor de laatste optie gaan. Zometeen heb je het ene probleem opgelost en dan moet je nog de oliedruk oplossen end an blijkt dat het blok op is.
Hoofdstuk homokineten: Ik zou eerst de buitenste homokineet vervangen (wielzijde). Deze gaat vaak het eerste stuk. Die aan de bakkant gaat minder vaal stuk.
Succes!
|