View Single Post
  #22  
Old 24-10-2006, 23:58
J_Fix's Avatar
J_Fix J_Fix is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 306
Default

Heb ik inderdaad nog niet gecheckt Marco maar de sensor werkt volgens het principe dat hij bij een hogere temperatuur meer massa maakt en daarmee de meter verder uit laat slaan maar bij de huidige wijze van aansluiten (via dat splitter prutswerk) zit hij sowieso met de draad aan de massa (via die aarde aan de klepdeksel).

Het kan dus bij voorbaat nooit de juiste aansluiting zijn op de huidige wijze maar ik weet niet welke draad/draden (vanuit de draadboom) ik dan zou moeten hebben om het wel een kans tot werken te geven. Werkt het ook dan niet dan zou het inderdaad ook nog de meter zelf kunnen zijn.

De huidige draadboom (of beter "bomen") is een rommeltje. Er liggen verschillende stekkers los onder de kap die tegelijk ook nergens op kunnen. Vanaf de computer onder de dash hangt ook een bundel onaangesloten (sterker nog, veel van de draden van die bundel zijn simpelweg afgeknipt).
Hoogstwaarschijnlijk heeft dit te maken met de uitbouw van de gasinstallatie die volgens de RDW in 2001 tot wijziging van de papieren leidde. Het is alleen enorm slordig gedaan met de huidige puinzooi tot gevolg

Klein verwant vraagje, in de dash zit bij de verwarmings unit (waar de radio zit) een bundel (tesamen in zo'n schuimhoesje) voor de radio. Althans ik neem aan dat hij voor de radio is? In die bundel zitten:

Rood = continu 12v
Bruin = massa
Bruin met rode arcering lijn = ?
Grijs met blauwe arcering lijn = ?
Wit met gele arcering lijn = ?

Is deze bundel daadwerkelijk voor de radio? en zo ja wat is de functie van de onderste drie draden? Ik heb ze gemeten maar kan geen optie meer bedenken waarbij ze al dan niet stroom door zouden kunnen laten (b.v. licht aan/uit maakt geen verschil, op contact of niet maakt ook geen verschil etc.).
Iemand een idee waar deze bundel voor is of anders waar deze 3 voor mij nu onbekende kleuren voor staan?

Het is dat een complete andere/nieuwe draadboom leggen voor nu nog teveel tijd kost (het is m'n daily) anders zou dat een stuk praktischer zijn denk ik.
Reply With Quote