Thread: Mijn Golfje!
View Single Post
  #32  
Old 23-10-2006, 19:12
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by Pedaalemmer
nokkenasje van een ev erin?


Wat doet dat met de motor?
Een EV, wat is dat voor blok?

Moet ik hier verder nog iets op aanpassen daarna?

Edit: Een afgedraaid vliegwiel zorgt er trouwens voor dat je motor sneller op toeren komt, maar ik heb gelezen dat in sommige 1600 motoren de vliegwielen van een 1300 geplaatst kunnen worden die door hun lagere gewicht ditzelfde resultaat brengen.
Deze vliegwielen zijn dan natuurlijk al bij VW gebalanceerd en zijn in orde, maar is er voor de RP motor ook zo'n oplossing?

En zoals Cruijff altijd zegt: ieder voordeel heb zijn nadeel. Wat is het nadeel van zo'n afgedraaid vliegwiel. Kan me namelijk voorstellen dat je in no-time door je koppeling heen zit. En dat maakt het project d'r niet zo echt goedkoper op.

Edit:
(Heb deze post effe bij de voorgaande gepost.)
Quote:
Originally Posted by Pedaalemmer
nokkenasje van een ev erin?


Op dobbel-wobber staat ie als 1781cc, dus ook de 1.8.

Voor de RP
EV-Öffnung OT 2°/5° nach
EV-Schliessung UT 38°/41° nach
AV-Öffnung UT 40°/37° vor
AV-Schliessung OT 4°/1° vor

Voor de EV
EV-Öffnung OT 2° vor
EV-Schliessung UT 45° nach
AV-Öffnung UT 45° vor
AV-Schliessung OT 8° vor

Dus de inlaat gaat eerder open, en sluit later.
De uitlaat gaat eerder open, en sluit eerder.

Wat betekent dat voor 't vermogen?
Dat zal dan toch als een soort wilde nok werken, zodat ik mijn vermogen bij hogere toeren bereik... of zit ik nou helemaal onzin te kletsen?

Ik had gewoon beter moeten opletten op school, blijkt maar weer...

Ok, verder dan dit kom ik dus niet meer. HELP!


Moet ik dan ook opeens die andere brandstof gaan gebruiken? Want bij de RP staat de 91 en bij EV 98. Dat zou de kosten per kilometer wel weer erg opdrijven namelijk.

Edit: als ik die andere as er in zet, moet ik dan ook de kleppen nieuw stellen? Dat gaat met deze motor geloof ik met die klepstelplaatjes toch?
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote