09-10-2006, 18:16
|
 |
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by Type 17
Bedenk wel dat bij een originele 16V blok de zuigerbodems ook nog eens extra oliegekoeld worden, maar ik heb hier een inmiddels al een 15 jaar oud duits tuningboek ( VW Golf, Scirocco, GTI/GTI 16V "Jetzt mache ich ihn schneller, auteur was Gert Hack) voor me liggen over de Golf 1 en 2, en daar staat in dat een gewone 8V blok met een 16V kop kan worden voorzien zonder al teveel veranderingen. Wat er in staat wat vervangen moet worden, zijn o.a. de zuigers, brandstofverdeler, inlaatspruitstuk en gasklep, verder moet het koelsysteem nog aangepast worden omdat bij een 16V de koelslangen een andere vorm hebben, de radiateur zelf hoeft niet vervangen te worden, tenslotte ook nog de uitlaat, een sterkere koppeling wordt aanbevolen.
|
Van die koeling had ik inderdaad al e.e.a. gelezen in de vraagbaak, en de radiateur moet ik toch vervangen omdat die van mij kaduuk is. Dat wordt dan dus gelijk eentje van een 16v als het voor 8v of 16v niet uitmaakt.
Als ik de zuigers vervang zal ik dus ook de wanden moeten laten honen (of hoe dat heet). Dan is er miss wel een optie om gelijk overmaatse zuigers te nemen en de verbrandingsruimte weer wat groter te maken... toch?
En de uitlaat is bij mij zo lek als een zeefje, dus die moet er toch onderuit.
Wat is de diameter van een 16v uitlaat? Die van de RP is 60mm.
Is er trouwens misschien iemand die dat boekje nog ergens over heeft en 't goedkoop weg doet? Ik ga alvast effe MP op (what else is new  ).
Alvast bedankt!
Quote:
Originally Posted by einzer
Carterontluchting zit bij een 16v ook nog voor op het onderblok een 8klepper heeft dat niet.
|
Is daar nog wat mee aan te passen dan? of moet ik dan toch 'n 16v blok hebben?
|