Quote:
Originally Posted by Langedaik
Heb je dat gewoon op de brug gedaan ?
Tenminste neem aan vanaf onderaf ? Want vanaf boven kom je er helemaal niet bij..
|
Nope, gewoon op de oprit en gowoon van boven. Ik kreeg die stang van de krik precies tussen de remleidingen door gefrutseld en met een beetje geduld, schelden en wrikken ging ie los. Als je de eerste los hebt gaat de tweede redelijk makkelijk omdat je de uitlaat dan een beetje kan draaien. Ik heb eerst altijd de klem aan bestuurderskant los gemaakt omdat je daar het "makkelijkst" bij komt.
Quote:
Originally Posted by bolku
Gewoon even het juiste gereedschap kopen of lenen...als zo'n klem wegschiet ben je niet jarig...
Waar woon je?
|
Valt wel mee hoor, d'r zit niet echt veel spanning op die dingen.
Quote:
Originally Posted by vwmk2driver
der af is niet zon punt er op.....
|
't Grootste probleem is toch echt het eraf krijgen. Telkens als je denkt er eentje bijna af te hebben schiet ie weer terug. D'r zit zo'n klein onstaand randje aan het spruitstuk waar die haak achter blijft hangen en waardoor ie telkens weer terug schiet.
Dit betekend dan weer wel dat het vastmaken makkelijker is. Heb je die klem eenmaal over de uitlaat heen schiet ie bijna vanzelf op zijn plek.
Maar idd, met het juiste gereedschap gaat het veel makkelijker, vooral als het je eerste keer is.
Quote:
Originally Posted by vwmk2driver
als je die plaat inde klem slaat met een hamer dan drukt die hem steeds verder open ( door de schuinafgezaagte kanten.)
|
Dat spruitstuk waar je dat ding dan tegenaan staat te timmeren en telkens die klappen opvangt is gegoten, en dus nogal breekbaar. 't Is een handige oplossing, alleen denk ik niet echt dat 't goed is voor je spruitstuk.