Thread: cu/cj tunen
View Single Post
  #8  
Old 04-10-2006, 05:10
martin's Avatar
martin martin is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 387
Default

Niet weten waar de klepel hangt, wat termen opnoemen?
Beetje jammer dat je me verkeerd hebt ingeschat.

Behalve aircooled rij ik ook nog Mini. Ik heb er zelf nu 4 waarvan ik er twee getuned hebt.
En dan heb ik het niet over kant en klare onderdelen kopen en plaatsen, maar over dagen lang met de dremel de cilinderkop flowen, vliegwiel verlichten, carburateur modificeren enz enz. Een standaard 1275 opboren naar 1380cc en dan ipv 70 Pk een kleine 100 Pk er uit halen. (ben nu bezig met een turboblok waarvan ik zelf de in/uitlaatspruitstukken hebt gemaakt)

Op luchtgekoeld gebied weet ik weinig wat er te halen valt. Het principe blijft het zelfde, maar waarom zou ik het wiel opnieuw gaan uitvinden terwijl er anderen zijn die er een hoop over weten.

Ik zou dus maar de buitenbocht nemen.
__________________
VW T2b-2.0
VW Golf GTI mkI (1600 EG)
VW Golf GTI mkII
Reply With Quote