View Single Post
  #7  
Old 02-10-2006, 20:43
G-eert-40's Avatar
G-eert-40 G-eert-40 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,655
Default

laders worden ongeveer om de 60.000 a 70.000 km gereviseerd. en als de setup niet origineel meer is, dus kleinere poulie of bewerkte lader, dan ongeveer bij de 40.000 a 50.000 km doen.

bij de bekendere bedrijven kost het reviseren ongeveer 600 a 700 euro. en bij een hobbist zal de prijs ongeveer op 400 a 500 liggen.

is zeker wel belangrijk de staat van de lader bij aanschaf. je kunt de druk eventueel meten. bij een originele setup zal een lader ongeveer 0.6 a 0.7 bar leveren. maar: de druk zegt niet alles over een goede lader. hoe zijn de lagers, de keerringen en de afdichtlijsten...dus openmaken en lader van binnen bekijken is de beste optie, als er geen onderhouds historie bij is.

nog een tip als je een auto met lader aanschaft: altijd eerst de motor op temp. rijden, dan pas planken. en na het rijden altijd een seconde of 20 de motor laten doordraaien, voordat je hem uitzet. dit voor je levensduur van je lader.

zoek je nog een adres of meer info over laders reviseren, dan pb maar even.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt
volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht)
volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht)
volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip)
Reply With Quote