View Single Post
Old 09-04-2004, 17:11
Allart-Ghetta's Avatar
Allart-Ghetta Allart-Ghetta is offline
VW Guru

Quote:
Originally Posted by Gti1-G60
Maar Megasquirt heeft voor een goed volwassen mms, wel de nodige beperkingen.
Alleen het 8x8 grid is aan de magere kant, om met boost te spelen.
Al ben ik wel erg nieuwsgierig als je het aan de praat krijgt
En als je ermee gaat rijden, top! Alle respect.

Ben je niet in staat om zelf een mms te bouwen, want voor megasquirt heb je wel de nodige electronica kennis nodig.
Je komt niet weg met alleen bouwen, ook het schrijven van de software moet je eigenlijk wel een beetje begrijpen.
Maar je komt online wel heel wat kennis tegen.

Wil je niet te duur, dan is de Digifant 1 het alternatief, eventueel met andere MAP sensor. (130euro)
Dan kun je terecht bij JDengineering Jeroen Dik, hij heeft voor een vriend van mij ook de 16V Turbo een aantal keren geprogrameerd.

Zo te lezen heb je er wel een beetje verstand van. Heb je zelf een Megasquirt'nSpark gebouwd? Rijden er zat mee dus ik ga er van uit dat het gaat lukken. Ik heb 2 maten die MTS electro hebben gedaan. Gisteren is de programmer voor de helf gebouwd. Megasquirt print is ook al gemaakt.
Je zegt een 8x8 matrix is wat weinig, maar de processor berekent alle waardes ertussen in ook he. Eventueel moet de software wel aan te passen zijn zodat je meer waardes kan invoeren.

Trouwens ik rij nu met een G60 chip op mijn 16V dus veel slechter zal het niet kunnen worden
1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R
RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear
Reply With Quote