24-08-2006, 07:38
|
 |
Volksforum Aandeelhouder
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by martin_d_B
Hoi, als eerste bedankt voor de info! Maar ik denk dat ik op sommige punten niet duidelijk ben geweest. De koppeling was hydraulisch en die moet machanisch worden, is daar een goede degelijke oplossing voor??
Ja de mechanische handel van een T4 diesel rond 1994, even zoeken er zijn al diverse forum topics geweest. Hierover :-)
Ik ga de bak van passat sowiso gebruiken, alleen het vliegwiel wat nu in mijn auto zit zou dan een 180 zijn?? JA de 020 heeft een 180mm koppeling want een 228 past niet in een 020 bak(als ik heb goed begrijp...) Maar een 180 zou dan toch wel in een 02c bak passen? Of denk ik nu niet helemaal goed..???
Dat gaat niet passen, vanwege de splaines op de ingaande as van de versnellingsbak die is anders. Verder is de hele drukgroep anders, de bediening van de 020 bak gaat door de ingaande as van de bak. Bij een 02C bak zit de bediening van de koppeling op de drukgroep zelf.
En op het achter diff zit een rechthoekig zwart plastic ding waar een stekker op past, ik weet niet waar die dan van is. En komen ook nog 2 vacuumslangetjes uit ja, dat klopt.
Dat is dus voor de ontkoppeling van het syncro systeem als je achteruit gaat rijden op op de remmentestbank een test wilt doen.! Lees het instruktie boekje.
Dus wat ik nog nodig zou hebben is:
- baksteunen passat(die zouden dan moeten passen op mijn golf??)
- mechanische oplossing voor koppeling
- vliegwiel van een g60
- evt aandrijving snelheidsmeter van een corrado
|
Dat lijstje klopt aardig.