Quote:
Originally Posted by Domi
Helemaal mee eens, We zitten niet meer op school zoals je eerder al zei.
Als mensen gewend zijn om zonder hoofdletters te typen dan kun je dat hier niet van ze eisen.
We weten toch wel wat ze bedoelen.
Het is soms wel lastig als men in 1 adem typt maar misschien zijn ze niet anders gewend.
Je kan hier geen mensen verplichten om met punten en hoofdletters en comma zooi te gaan typen.
Dan lees je het verhaal nog maar een keer en misschien snap je het dan wel. Mocht je het dan nog niet snappen dan ligt het waarschijnlijk aan jezelf.
|
We eisen of verplichten niks ..
Wat is er toch dat er bij een simpele vraag bijna iedereen op zijn achterste poten gaat staan en er dingen bij halen die nergens staan ?
Of moet ik nu ook maar zeggen dat als je niet begrijpt wat er getypt wordt dat hetdan aan jezelluf leg ?
Dat iemand in zijn dagelijkse werk misschien geen ABN hoeft te typen wil nog niet zeggen dat je redelijk normaal nederlands dan maar moet vergeten en typt zolas je het zelf goeddunkt .
Doen we dat ook met rekenen bij de supermarkt ? Ja als de cassiere te weinig aanslaat .. anders zeggen we er ook wat van .
Dus waarom wel bij en met rekenen maar taal ho maar ?
Omdat het makkelijker typt zonder een hoofdletter en een punt of ander leesteken ? Stel eens in een winkel voor dat ze alleen maar cijfers tot de 7 mogen gebruiken en als ze dat niet willen lekker ageren tegen de manager en eisen dat je airmiles worden uitbetaald ...
Maar ok : als ik niet snap wat iemand typt omdat ik vroeger net na de oorlog wel fatsoenlijk nederlands op de lagere school heb gehad dan ligt het aan de generatiekloof dus aan mij ..
Je moet premier van Nederland worden : de simpelste oplossingen zijn vaak de beste .
Kun je meteen dat cijfergedoe bij winkels invoeren
Laten we het maar niet over grammatica hebben want dat is echt lastig . Een hoofdletter en een leesteken als punt en comma niet ..