Thread: motor omzetten
View Single Post
Old 19-07-2006, 01:40
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer

Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83

bedankt voor alle raad!
ben vandaag naar driebergen gegaan waar ik de auto's heb staan

ben begonnen met de golf. hierbij was t namelijk niet zo erg als er iets mis zou gaan. de motor en bak en de bekabeling waren toch niet meer nodig.
t is allemaal in een keer gelukt en de motor was er voor de eerste keer redelijk vlot uit (vind ik dan ). hebben dr met twee man (mn pa en ik) en heel veel voorzicht ongeveer n uurtje of drie over gedaan

hierna zijn we met de jetta aan de slag gegaan. hier moesten de kabels weer allemaal op de juiste plek terug komen ipv in n grote doos geflikkerd en gearchiveerd (op zolder gestapeld)
k heb dus netjes aan elk kabeltje dat los ging n labeltje gemaakt en de motor was dr na n beetje gemorrel uit

motortje in de takel laten hangen, jetta weggerold en golf op zn plek bij de takel gezet, motor laten zakken, alles netjes vastgeschroefd en dan.... wel godv.... he wat naar, vergeten de assen terug op hun plek te zetten... die bungelden nog maar wat onder de auto uit
en omdat die krengen niet op hun plek gedrukt konden worden zonder dat de motor omhoog ging, moest de motor dus weer uit zn steunen worden geschroefd en getild... (jajajaja, ok, k had t natuurlijk ook aan de andere kant los kunnen schroeven, maar omdat t al aardig laat was, en ik liever iets herhaal dan wat nieuws uitprobeer op t laatste nippertje, heb ik die opie maar laten varen)
t was onderhand al pikkedonker, maar tis gelukt. motor was dr na veel gepuzzel in en morgen sluiten we effe zo veel als mogelijk aan voor we weer huiswaarts gaan

foto's heb ik ook gemaakt, komen later, heb daar nu effe geen zin meer in

owja! pa bedankt voor de hulp, en michel ontzettend bedankt voor de takel en de juiste tool!

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk

Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote