View Single Post
  #276  
Old 17-07-2006, 22:51
Moroder's Avatar
Moroder Moroder is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,205
Send a message via MSN to Moroder
Default

Aangezien de Golf al tijden kampte met motorproblemen, heb ik de knoop toch maar doorgehakt. Ik heb de cilinderkop gedemonteerd.

Het geval was dat de motor constant op 3 cilinders liep. Kon de kabel van de eerste cilinder eraf trekken, maar de motor liep precies net zo door.
Ook bleek wel dat de auto aardig wat aan vermogen miste, aangezien ik een Golf 2 1300 met optrekken nauwelijks bij kon houden.

Nu ik de kop eraf heb, ben ik nog niks wijzer geworden maarja. De kleppen zijn allemaal dicht. Zitten geen scheuren in de kop en onderblok. En een compressietest bij warme motor kwam op een positief resultaat (allen 13 bar) uit.
En aangezien ik toch een Gti-kop van school had gekregen, heb ik die mooi klaar gemaakt. Poorten zijn wat ruimer gemaakt, kleppen zijn gepolijst, kleprubbers vervangen, gevlakt voor meer compressie, en er is een snelle nokkenas gemonteerd.

Ben nu al weer aan het afbouwen, maar kan geen foto's maken. Me ouders zijn namelijk op vakantie, en hebben de camera mee.

Ik hoop van het beste, dat het probleem straks over is....
__________________
Soon to be turbo-ed!!!


Mijn Rabbit Injection Convertible '82
Reply With Quote