View Single Post
Old 14-07-2006, 13:21
martin_d_B martin_d_B is offline
Forum Regular

Hoi,

Ik wil mezelf ook nog wel even id deze discussie mengen, want (zoals paul weet) ben ik bezig met een ombouw naar een 1.9TD met intercooler. Ik ga ook 1 of meerder radiateurs plaatsen onder mijn bus. Bij een t2b loop de schakelstang ook mooi dicht onder de laadvloer langs en kan je dus mooi de radiateur(s) schuin plaatsen met evt een luchthapper om de luchtstoom een beetje te dwingen om door de radiateur(s) te gaan. Ook een oliekoeler is daar wel ergens kwijt te raken.
Ik moet alleen nog iets verzinnen om de kachelradiateur aan te sluiten op de originele vertilatiekanalen...maar zoals eerder vermeld, alles is te maken..

De intercooler wil ik zo dicht mogelijk bij de motor plaatsen, maar het daar nog niet echt een plaatsje voor gevonden/gemaakt. Heb nog eventjes gedacht om er 2 van te maken en deze achter de "oortjes" te plaatsen, maar weet niet of er intercoolers bestaan die ertussen passen.

Want de brandstofleidingen die daar nu lopen mogen wel weg, want ik heb geen idee wat voor functie die daar hebben...???

Maar vind het leuk dat er toch steeds meer mensen zijn die er een waterkoker van maken

Gr, martin
Reply With Quote