Quote:
Originally Posted by Bussie komt zo
Best gevaarlijk.als er tijdens het rijden een slang klapt of balg kapot gaat, valt de bus op de banden, dan wil je niet weten wat er gebeurt.
Persoonlijk zou ik er altijd voor kiezen dat als alle lucht uit de balgen is de wielen nog gewoon kunnen blijven draaien.
Voor de rest ziet het er voor zover we kunnen zien netjes uit
|
Hier ben ik het niet helemaal mee eens, bij mijn airride ligt de auto ook op de banden en de as raakt de stabilisatorstang + het chassis en als ik een beetje pech heb ligt ie met de ijzers aan de grond....
Laatst is er bij mij een slang (door een productiefoutje) geklapt, de slang die van de compressor via de waterfilter naar de kleppen/tank loopt... en ik kon gewoon naar huis rijden, terwijl zoals ik al eerder zei mijn auto in de laagste stand op de banden ligt en de aandrijfas tegen het chassis!
Wat gebeurt er nou als er een balg of slang knapt, dan gaat de compressor proberen de onderdruk in de tank bij te vullen...
Omdat de balg of slang of whatever stuk is lukt dit niet en houdt de compresser die blijft lopen het systeem enigzins op druk, daarom zal de auto/bus nooit onder het rijden helemaal op de banden/as/chassis "vallen"
Ik was hier in het begin ook zeer sceptisch over / bang voor, maar nu heb ik het meegemaakt vind ik het systeem echt super!
Trouwens als je een kwalitatief goede onderdelen gebruikt wat kan er dan gebeuren?
Hoogstens als je een beetje pech hebt zit er zo'n slangetje bij als in m'n systeem, maar dat was zo opgelost! stuk er vanaf gesneden en overnieuw bevestigd.
Meteen Bob opgebeld die vervolgens een Sterk staaltje Service liet zien en per direct een nieuwe slang opstuurde met excuses dat het überhaupt gebeurd is... Het gebeurde tegen de avond en de nieuwe slang lag de volgende morgen al in de brievenbus!
Heb nu al sinds Mei zo'n 5000 km ermee gereden, maar ik zou niet meer anders willen!