
11-07-2006, 13:17
|
 |
Married to PC
|
|
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
|
|
Niet helemaal correct.
De RDW en / of APK-keurmeester dienen laswerk wel degelijk te controleren. Als bijvoorbeeld het kenteken van een auto in wordt genomen na een (ernstig) ongeluk, dan dient het voertuig na reparatie door de RDW te worden gekeurd, alvorens het kenteken weer afgegeven wordt.
Het laswerk aan niet dragende delen wordt daarbij wat minder streng beoordeeld, dan dragende delen/kreukelzones etc.
(ken een voorbeeld van een T4 waarbij het laswerk aan de voorste langsdrager opnieuw moest: niet naar tevredenheid van de keurmeester)
Voor zover ik er uberhaupt verstand van heb, mag je zo'n beetje alles repareren aan een auto, zolang het maar goed, en (vak)kundig gebeurd. HOE de las er precies uit dient te zien (overlap, cm aflassen etc etc), dat weet ik niet, maar d'r zijn ongetwijfeld voorschriften voor: Zo ook voor dragende delen.
Oftewel: je mag / moet t repareren, maar de voorschriften bepalen HOE je t moet repareren.
__________________
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|