View Single Post
Old 09-07-2006, 22:14
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru

Send a message via MSN to DragonGr Dragon

Quote:
Originally Posted by Fred
Voorop gesteld dat je met een stroboscoop altijd een wat zwabberend aflezing krijgt. Het gaat om een goed gemiddelde.

Ik weet niet waar dat verhaal vandaan komt dat slechte lagers door "slechte" krukas lagers komt...zeker bij autos waarbij de ontsteking via een tussenas word aangedreven heb je vaak een wat zwabberend beeld..

Daarnaast is een juiste bediening van de stroboscoop lamp van belang, er zijn tegenwoordig monteurs die zo een ding misschien op school eens hebben gezien, maar in de praktijk nooit meer.

Tja probeer de zaak eerst weer eens terug te krijgen naar zo wat het was en dan alles opnieuw inregelen.

Wat je olie aangaat...mooi temperatuurtje die 116 graden, niet druk om maken, het kan nog hoger

Je meter laat je zien hoe heet het UITGAANDE water van de motor is, en dan zie je wel eens wat hogere uitslag dan normaal bij dit weer zoals de laatste dagen, tja en een ventilator maakt met dit weer overuren ....De motor kan wel wat warmer worden door een verkeerd mengsel ja, te arm geeft méér warmte, dus het kan wel degelijk door de afstelling komen

De 116 graden is van de olie he!!! ik dacht dat deze bij 120 graden zijn smerende werking verliest.

Hoe verklaar je dan dat soms bij het starten hij moeite heeft om de motor rond te krijgen??

Mocht het wel een probleem met de lagers zijn moet ik de krukas dus laten slijpen tot een ondermaat (0,25) en dan ondermaat lagers.
Kan je een indicatie geven van het slijpen of weet je waar ik een goede deal heb??
Reply With Quote