
04-07-2006, 07:28
|
 |
VW Fanatic
|
|
Join Date: Apr 2006
Posts: 349
|
|
Quote:
Originally Posted by sciroccoGTII
hej callaway..
Anders heb ik wel genoeg info voor je  (ben niet zo veel op msn heb je wel gemerkt denk ik..  Die tijd breng ik liever door in mn werkplaatsje..
Maar als je voor K-jetronic gaat dan zal je wel enkel dingen moeten aanpassen, is natuurlijk wel echt old skool en superstoer!. Enkele dingen die je sowieso nodig hebt, een warmloopregelaar van een audi turbo (5 cil.) of die van een 16V aanpassen. Hoe en wat dit werkt leg ik je wel eens op msn uit. Deze zorgt voor een brandstof verrijking. Door verschillende berekeningen uitgevoerd te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat heel veel mensen je bang willen praten dat K-jet niet voldoende brandstof kan leveren. Dit is onzin..27 psi (1,89 bar) turboduk is zelfs mogelijk!! maar dan moet je ook wel meer aan je blok aanpassen wil dit goed gaan. Dus je brandstoftoevoer is geen enkel probleem, ja op een testbank en dan constant over een langere periode op volle turbodruk houden dan gaan ze het niet bijbenen waarschijnlijk maar als je op de weg rijdt geen enkel probleem! kun je zo sportief rijden als je wilt. Ik ga ook gebruik maken van een audi 5 cil. gasklephuis omdat deze een grotere doorlaat heeft. De ontstekeking werkt m.b.v vacuumsysteem (leidingen omleggen). Dit schema geef ik je wel via msn en leg ik je alles wel uit. Ik ga dit alles gewoon op een JH blokje bouwen, ik zie geen serieuse problemen in die ontbrekende zuigerkoelers tegenover een PG. Ik ben ook van plan om zo rond de 0,8 bar turboduk te gaan rijden op een compressieverhouding van 8,5 op 1. Als je vragen heb stel je ze maar!
Greetzz...
|
gaaf, mijn handen beginnen al te jeuken om te beginnen
maar first things first de Vette moet eerst af, Ik ben wel benieuwd wat de dyno resultaten zijn met 0,8 bar
met mijn Renault 5 GT Turbo heb ik ook altijd op 0,8 gereden (dat was het maximale met originele carb -wel andere sproeier bezetting)
dus ik dacht aan tussen 1,0-1,3 bar te gaan proberen met doel een 160pk te behalen en toch redelijk onkostenvrij te rijden.
dus geen 250pk en ieder kwartaal blok reviseren.
je kan met ook een mail sturen met details en foto's van je project, die gooi ik dan wel hiero online.
jeroenvgfn at hotmail dot com
de mailbox kan 10mb per mail aan dus laat maar komen die foto's 
__________________
Superdub Sleutelhanger en Stickerpakket kopen ? PM
--------------
1986 Golf Callaway Turbo GTI BBS
1991 Golf Cabriolet Sportline.
--------------
|