View Single Post
  #22  
Old 30-06-2006, 21:12
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Quote:
Originally Posted by RubenD
Mooi inderdaad dat ze gewonnen hebben!

Die V12 TDI is helemaal een nieuw blok, de V10 TDI heeft helemaal niks met deze V12 te maken. De V10 is pompverstuiver zoals alle diesels die uit de VW stal komen. Pompverstuivers zullen er in de nieuwe generatie niet meer op zitten (helaas) VW gaat ook over op common-rail.

Alle TDI motoren van de Audi stal hebben al lang Common-rail. Dat is dus het verschil tussen de motoren. Maar het wil dus niet zeggen dat een VW alleen maar pompverstuivers heeft en een Audi altijd common-rail. Ligt er dus net aan of het blok door VW of Audi ontwikkeld is.


Compleet nieuw ? Denk het dus even niet

In Parijs-Dakar rijden ze ook met diesels en volgens mij waren dat 5 cilinders... correct me if i'm wrong. De basis van de R10 TDI motor is de TDI uit Dakar alleen zijn er wat aanpassingen gedaan en zijn het er 2 aan elkaar met wat radicale aanpassingen aan bak en vermogen. De know how en ervaring was dus al een tijdje in huis. Verder is VW één van de pioniers met dieselmotor in personenwagens.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote