View Single Post
Old 30-05-2006, 15:22
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC

Ehmz,. tja..

hoeveel t scheelt: geen idee. Maar voor mij maakt t dus WEL uit. 1 van mijn polo's heeft imho alleen bestaansrecht omdat t zo'n beetje de eerste nederlandse polo 2 was. (met allerlei rariteiten zoals geschilderde deurpanelen). Als 't n duitser zou zijn, in dezelfde staat, dan zou ik m al lang hebben gesloopt: Oud, maar oh zo rot.

Echter: 't spreekt voorzich dat 't voor bepaalde types die in NL nooit origineel zijn verkocht, geen ruk uitmaakt: Zie o.a. Pirelli Golf 1 of Rallye Golf 2.

Een Polo 2f Genesis G40 is dan als 'hollander' wel weer (in mijn ogen) veel meer waard dan een ingevoerde duitser...

Voor de GTI in jouw voorbeeld zou ik vooral eens kijken naar taxiatiewaarde: Dat representateerd de waarde van een vergelijkbaar voertuig, of beter: de kosten die je zou moeten maken om een vergelijkbare auto te bemachtigen/restaureren/bouwen. Een NL 1978'er GTI is in geval van total-loss moeilijker te vervangen dan een D 78'er GTI in dezelfde staat, en daar zit dan wat verschil in waarde. Maar denk dan eerder aan een paar procenten en niet zo zeer in 10-tallen procenten.

Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
Reply With Quote