FF een grote update, heb ondertussen weer redelijk wat te vertellen:
Als eerste, baal er nog steeds van, sta je daar in Almere voor die staaltjes. Voel je nattigheid als je ze ziet liggen. Neem je er eentje mee en probeer je te monteren met je G60 remmerij. Dat past dus nooit. Echt wat een eikel, advertentie staat 15", via mail, ja is 15", via de telefoon, ja is 15" nou MOOI NIET DUS

Maargoed staaltjes meegenomen om ze door te verkopen. Ze staan wel op marktplaats voor een mooi bedrag. Zoek je nog een paar standaard 14" staaltjes voor een net bedrag, PB me maar!
Olievervangen, dat stond al heel, heel lang op mijn lijstje. Op mijn stageplek kwam ik erachter dat Fred, collega van me, werkt er 1 dag in de week mooi goedkoop aan olie kon komen. Die heeft mij dus 5L Bardahl 10W40 Full Sintatic Oil geregeld. En filtertje had ik ook al liggen. En wat ik helemaal lang had liggen was dit:

Het gaat hier om de handel van Valvoline.
Door mijn wilde nokkenassen e.d. tikten mijn hydraulische klepstoters als de ziekte. Niet normaal meer, sta je bij het stoplicht, tik tik tik (heel snel lezen

). Maargoed die handel er ingedonderd volgens de instructies en gewacht tot de motor uit mocht. Spul is echt appart olielampje begon er van te knipperen. Zo dun werd het dus (denk ik dat, dat het was). Olie eraf, filtertje eraf. Nieuwe filter erop, goed aandraaien. Hij lekte olie bij het filter. Nu dus niet meer volgens mij

En de olie erop.
Ik kwam er achter paar dagen voordat ik de olie had vervangen dat er 5W40 in het blok zat, kwam een oude bon tegen tussen alle onderdelen die ik erbij heb gekregen. Maar ik denk dat tie hier mooier op loopt. Tot nu toe helemaal geen problemen mee gehad dus!
Ook maar eens even naar de ANWB geweest, ben nu gratis lid. Speciaal iets voor jongeren is dat. En gelijk een trommeltje gehaald en zo'n hesje voor in Deutschland.
En ook nog even een paar mooie foto's van het dashboard, eentje overdag en eentje 's nachts. Ben er erg blij mee!
En als laatste, waar ik helemaal niet blij mee ben: APK-afkeur
- Schijfjes achter, eentje zou afgedraaid moeten worden. Maar via werk goedkoop schijfjes kopen
- Kleine remleiding L.A.
- Advies, V-snaar stuurbekrachting vervangen
- Uitlaat gasdicht maken, hij lekt bij mijn spaghetti, bij de overgang van 2-1, zijn van die hele dure pakkingen helaas. Dus ff goed aandraaien die handel en dan checken.