View Single Post
Old 18-05-2006, 11:12
callaway's Avatar
callaway callaway is offline
VW Fanatic

Quote:
Originally Posted by Stijn
[edit] zie nu dat er zelfs een microfueler bij de kit zit. Dan ben je toch helemaal klaar al?

de optionele microfueller heb ik erbij dus we praten hier over een Stage2 kit

er is ook nog waterkoeling beschikbaar maar die optie is maar 7 keer verkocht door callaway dus dat wordt zelf bouwen.

ik heb al een onderzoek gestart naar de volvo 240 turbo CIS die voor meer brandstof aanvoer zorgt.
en een audi 5000 warmloop element.

hiermee schijn je het standaard K-jet te kunnen verbeteren om boost te kunnen rijden.

het standaard JH blok met std K-JET is goed voor ong 0,5 bar druk
met de microfueller en intercooler kun je al naar ong 1 bar
maar de ervaring leert dat de standaard CIS toch niet voldoende peut kan leveren.

wat ik wil realiseren is een betrouwbaar vermogen, dus geen supermonster waarvan ik elk jaar het blok mag reviseren.

dus vandaar nog een beetje twijfel tussen old skool k-jet en digifant betrouwbaarheid.

even als toelichting , ik heb de keuze gemaakt voor een Cabby mk1 omdat ik deze gewoon mooi vindt, het project wordt gebaseerd op een mooie strakke een daily driver en dus geen garage queen prize winner.

Ik ben erg gecharmeerd van de classiclines vanwege hun complete uitrusting en de kleuren groen/beige met beige int en bord rood/bord rood met beige int genieten mijn voorkeur.
1991 Golf Cabriolet Sportline.
--------------
Reply With Quote