Thread: Nieuwe bolide!
View Single Post
Old 05-05-2006, 18:44
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer

Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83

Heej forummers,

Ik heb vandaag op erg vervelende manier mijn besluit mbt de toekomst van de jetta genomen... Op de snelweg ben ik met 120 / 130 van de weg gegaan en heeft de jetta de vangrail frontaal geramd.

Om nog onduidelijke redenen ging mijn voorganger opeens vol in de remmen, waardoor ik tot t zelfde gedwongen werd. maarja, de jetta is oud, en de remmen blokkeerden waardoor de wagen aan t schuiven kwam. m'n voorganger kwam door zijn alfabet aan veiligheidssystemen wel optijd stil (al weet ik nog niet waarvoor, want voor hem was nix te bekennen...) waardoor ik gedwongen was de remmen los te laten en uit te wijken naar de rechter rijbaan....
de rechter baan ging wat minder vlot dan de linker waardoor ik daar ook in de remmen moest. k zag n meid met een smartje wel erg vlot vanachter komen, en besloot om erger te voorkomen uit te wijken naar de vluchtstrook. de jetta was op dat moment net redelijk stabiel, maar kwam door t laatste uitwijkmanoevre weer aan t slingeren.
ik had toen de keus tussen links en rechts... links was de snelweg met veel aanstormend verkeer, rechts was de stalen levenloze vangrail. k ben dus maar voor de vangrail gegaan, en na een 360 graden draai kwam ik stil te staan.

ik had zelf gelukkig helemaal nix, maar toen ik uitstapte om de schade te bekijken werd t me niet goed... de hele neus zat in mekaar. de klap op de vangrail zal met een vaartje van ongeveer 100 km/h zijn gegaan...
de jetta zal iig totallos verklaard worden...

k heb naderhand alles nog effe goed bekeken, en zag dat de schade die op t eerste gezicht nogal flink leek, toch nog wel mee leek te vallen... nouja, wat heet meevallen, als je met 100 km/h wat raakt valt t nooit echt mee
wat iig zeker aan vervanging toe is, zijn de kap, de slotpaat, lampen, zijschermen (binnenste en buitenste), grille en radiator.... dat was t denk k
de motor heeft niet zoveel meegekregen denk k, en ook de bumper is ongedeerd gebleven, dus t chassis zal ook geen al te flinke optater hebben gehad...

nouja, de jetta gaat iig niet weg, maar wordt opgeknapt
balen is nou wel dat ie net uit de schorsing komt, en een nieuwe schorsing zal duur worden.
we gaan t maar afwachten, volgende week zal ik hier wat foto's neerzetten.

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk

Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote