26-04-2006, 19:11
|
Forum regular
|
|
|
|
Wij hebben onze T2B ook door Steijn sportcars taxateurs laten taxeren. Netjes rapport (zover ik kan beoordelen) en ze kunnen aan huis komen inderdaad (al hebben ze het voor ons bij de verkoper gedaan).
De waarde van de bus viel me wel tegen (maar dat hoeft natuurlijk niet aan de taxateur te liggen). Hij legde mij ook uit dat het bij zijn taxatie vooral om het plaatje gaat (en het laswerk op onze bus was niet strak gedaan). Op mijn vraag of een nieuwe motor bijvoorbeeld effect zou hebben op de waarde zei hij 'nauwelijks' (iets van 200 euro terwijl de investering veeeel meer is). Da's dus wel jammer, maar ik weet niet of dat bij iedere taxateur zo gaat. De les is dus wel: opnieuw laten taxeren als je veel aan de looks van de wagen hebt gedaan.
We hebben het rapport (wat we in tweevoud kregen met op beide exemplaren kleuren foto's) ook naar de verzekering opgestuurd; inderdaad voor de dagwaarde. Wij hebben nu een all-risk verzekering en de taxatiewaarde staat bij ons drie jaar vast. Da's wel een zeker gevoel moet ik zeggen.
Froukje
|