
21-03-2004, 10:19
|
 |
Married to PC
|
|
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
|
|
Warme start is 'altijd' lastig....
Bij de gecarbureerde motoren verdampte er vaak benzine uit de carb, en verzoop t boeltje omdat er een over-verzadigd benzine mengsel in het inlaattraject bleef hangen. Volgas starten is het enige dat dan nog werkt: door de compleet geopende gasklep kan er frisse lucht worden aangezogen..
Bij een injectie motor doet t zelfde probleem zich voor: één (of meerdere) injectoren lekken benzine, welke verdampt en zorgt voor een over verzadiging. Volgas starten is achter niet handig: Gasklep staat wel open, maar d'r word ook direct benzine bij in gespoten.. (toch? ben niet zo thuis in injectie)..
Motor voor t uitzetten een seconde of wat ff stationair laten draaien lijkt me niet onzinnig: restant mengsel is in iedergeval niet super rijk.
VOOR het starten (ook niet op contact) even volgas houden (hopen op menging verse lucht)..
En ff controleren of de benzine druk niet te hoog is, (met contact aan), en of de druk ook weg valt bij contact uit... valt de druk niet weg, dan zullen de injectoren ook sneller lekken...
__________________
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|