gisteren was de jetta bijna finito...
al n paar dagen troubles met starten, en sinds n dag of drie doet ie helemaal nix meer... dus elke keer maar overgestart met kabels
na n stukje rijden is ie weer geladen, maar als ie dan n tijdje gestaan heeft is ie weer leeg
eerst dachten we aan een stroomlek ergens, dus alles effe nagekeken... bleek een bougie helemaal los erin te zitten... hoe dat kan gebeuren snap k nie, maar ja, tis gebeurd
vastgedraaid, weer overgestart, stukje rijden en zonder probleme weer gestart
's avonds weggeweest met de jetta, en toen ik weer naar huis wilde startte ze weer niet
kwam net een vrouw met een opel (jajajajaja, k had t kunnen weten dat dat neit goed zou zijn voor de jet) de parkeerplaats op en k vraag dr of ze effe wil helpen
tuurlijk is t vrouwtje zo beleefd en stapt uit... na n beetje gebaren was dr duidelijk dat haar motorkapje toch echt open moest...hoe? hendel? waar?
nouja, uiteindelijk open, kabeltjes had ze niet bij zich, ik gelukkig wel (en dat met een VW!) dus alles effe aangesloten
rood op rood
zwart op zwart
ZOALS T OOK HOORT BIJ
NORMALE AUTO'S,
ECHTE AUTO'S
t contact om, helemaal nix, miss effe wachten...nog ns proberen...
opeens me vriendin: uhm, chris? dr komt allemaal rook onder je motorkap vandaan!
snel de zooi dr af gehaald, startkabels waren doorgesmolten (gelukkig, maar de jet had nix!)
bleek dat die miep de kabels op zn opels had aangesloten, verkeerd dus!
rood op de massa, en zwart op de plus!
kortsluiting dus
naderhand alsnog gestart, ditmaal via n clio, ook al niet veel beter
daar wel effe twaalf keer gekeken dat zwart ook ECHT massa was, en rood ook ECHT plus!
gevolg: accu naar de *^%@*# en wss heeft die vrouw na t zwemmen dr opel naar huis kunnen duwen... denk dat haar opelse accu net nog iets eerder de geest gegeven heeft...
wat t probleem nou is geweest? denk dat er ergens stroom uit de accu langzaam weg lekte ofzo... vandaag maar effe de accu van de donor overgezet, en ze loopt weer... voorlopig!
en nieuwe velgen zijn ook al gevonden: heb van gert n mooi setje wolfrace kunnen afnemen, alleen nog effe polishen (en afbetalen

GERT, BEDANKT!!!).... daar gaan mn schouders weer!
iemand n foto van die velgen onder een jet? post ze hier maar effe dan, danku!