View Single Post
  #114  
Old 04-04-2006, 21:33
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Default

Ik heb zojuist het hele topic zitten lezen en de lach op mijn mond werd steeds groter.......

De warmdraairegelaar waar zg zoveel mee te winnen is doet zodra de motor opgewarmd is geen ene moer meer, dat ding, zowel de reguliere van de K-Jetronic als die van de 16V met vacuumaansluiting regelt alleen zolang de boel koud is, daar na doet ie echt niks meer zo uit het hoofd boven de 58 graden koelwater is het effect van dat ding over en uit....de warmdraairegelaar met vacuum aansluiting verbeterd alleen het oppikken van de motor in de kouddraaifase, en bij vol vermogen vragen totdat alles weer in evenwicht is ...

Bovendien vraag ik me af wat het nut is van een grotere gasklep, zolang er niks met de cylinder inhoud gebeurt gaat er echt niet meer lucht door dat ding. Zoals reeds is gemeld regelt de K- Jetronic op de luchthoeveelheid / flow...ik denk eerder dat je met een vergrote gasklep het tegengestelde bereikt...slechter lopen, hoger brandstof verbruik etc...

Bovendien zit er bij de K-Jetronic geen aparte drukregelaar in het systeem, die zit in de spinnekop ingebouwd, bij de KE Jetronic zit er wel een aparte drukregelaar in het systeem, maar dan moet ook de electrische drukcompensatie in de spinnenkop worden aangepast, anders heeft het veranderen van de systeem druk amper effect.....

Kortom......eigenlijk is het effect van dit soort aanpassingen te verwaarlozen, en wegen vaak niet op tegen de bijkomende effecten zoals verhoogd CO etc ..
Reply With Quote