Na het voorstellen dan even een vraag
M'n mk2 diesel is twee weken terug goedgekeurd nadat de rechtervoorpoot was vervangen (zolang ff met een tweedehands exemplaar).
De oorspronkelijke was onderaan de schroefveer een centimeter of 2 vanaf gebroken en werd daarom afgekeurd.
Om de oorspronkelijke poot los te krijgen moest ik uiteindelijk voor demontage uitwijken naar de sloper (pneumatisch) waar de tweedehands vandaan kwam want de onderste 2 bouten waren met geen mogelijkheid door mijzelf los te krijgen (koste de nodige sleutels). Hij heeft toen meteen even de tweedehands er onder gezet (ook pneumatisch en misschien de reden van t probleem?).
Nu blijkt echter dat de tweedehands poot een kromme schokbreker heeft (slaat steeds vast maar is ie wel mee goedgekeurd) en ik wilde hem vandaag even wisselen door de originele poot te gebruiken en de veer van de tweedehands er op te zetten maar nu willen weer dezelfde twee bouten van de poot onderaan niet los.
Ligt dat nou aan mij of zitten die twee zo achterlijk vast? Ik verwachtte eigenlijk dat ze nu wel los zouden willen omdat ze pas los zijn geweest maar nope dus
Is dat altijd zo bij die twee bouten en moeten ze echt zo vast of hebben jullie een andere tip om die dingen los te halen?
Ik zal ze t.z.t. uiteindelijk ook los moeten halen voor een verlagingsset en dat laat ik liever niet door de sloper doen
Alvast bedankt,
Joop.